کارتن اسباب کشی
آموزشی

هر آنچه که باید در مورد کارتن اسباب کشی بدانیم!

4.9/5 - (39 امتیاز)
  • 892 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۳/۰۷

امروزه معمولا برای حمل و نقل و جابجایی محصولات و کالاهای گوناگون از بسته بندی مخصوص و متناسب با آن از کارتن‌های مقوایی استفاده می‌شود که یکی از رایج‌ترین نوعِ کارتن‌های بسته بندی برای حمل و نقل و جابجایی کالاها کارتن اسباب کشی می‌باشد. ما در این مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم به بررسی:

مناسب‌ترین نوع کارتن برای اسباب کشی؟

انواع کارتن اسباب کشی؟

انواع کارتن اسباب کشی؟

و… بپردازیم که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزارها برای حمل بار و جابجایی اسباب کشی، کارتن اسباب کشی می‌باشد. کارتن‌ها علاوه بر نظم‌دهی به وسایل، موجب سهولت در جابجایی وسایل و هم‌چنین موجب محافظت از وسایل می‌شوند.

لازم به گفتن است که برای انتخاب کارتن مقوایی مناسب برای اسباب کشی باید نکاتی را مورد توجه قرار داد که ما در این مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد:

مناسب‌ترین نوع کارتن برای برای اسباب کشی کارتن‌های ۵لایه می‌باشند، چرا که این نوع کارتن از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برای محافظت از وسایل شما برای جابجایی برخودار می‌باشند. علاوه بر این موضوع باید توجه داشت متناسب با وزن و اندازه هر وسیله‌ای از کارتن مناسب برای آن باید استفاده کرد تا در جابجایی وسایل داخل کارتن مقوایی دچار آسیب نشوند.

نکته مهم و قابل گفتن این است که برای جابجایی در اسباب کشی از کارتن‌ها نو و سالم باید استفاده شود تا آسیبی به وسایل نرسد در غیر اینصورت به دلیل استحکام و مقاومت پایین و هم‌چنین مناسب نبودن کارتن بسته بندی، وسایل شما ممکن است دچار آسیب شود.

 

قیمت کارتن اسباب کشی چقدر است؟

معمولا کارتن‌ها براساس سایز و نوع جنس ورق کارتن، قمیت‌های متفاوتی دارند که معمولا برخی شرکت‌ها این نوع کارتن را به صورت بسته‌ای (چندتایی) و برخی شرکت‌ها نیز به صورت دانه‌ای به فروش می‌رسانند.

کارتن اسباب کشی را از کجا تهیه کنیم؟

بهتر است برای تهیه کارتن اسباب کشی مورد استفاده خود با شرکت‌های کارتن سازی یا شرکت‌های اسباب کشی تماس بگیرید تا بتوانید کارتن مورد نیاز خودتان را تهیه کنید. همچنین اگر ساکن شهر تهران هستید و دسترسی شما به خیابان مولوی تهران آسان است، این خیابان بورس خرید و فروش کارتن‌های اسباب کشی نو و دست‌دوم است و در سایر شهرها نیز پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن و سایت دیوار است.

مزایای استفاده از کارتن‌های اسباب کشی در جابجایی کدامند؟

استفاده از کارتن‌های اسباب کشی در جابجایی و حمل و نقل وسایل اگر چه ممکن است هزینه‌ی زیادی در بر داشته باشد اما مزایایی نیز دارد مانند:

  • جابجایی منظم و مرتب
  • دسته بندی بهتر و تفکیک وسایل از یکدیگر
  • نوشتن اطلاعات دقیق تر از وسایل بسته بندی شده بر روی کارتن مقوایی
  • هنگام حمل و نقل چینش آنها روی هم امکاپذیر است
  • زمان حمل و نقل کمتر و راحت‌تر می‌شود
  • نگهداری و انباشت آن‌ها بر روی هم راحت‌تر است
  • هر یک از وسایل در کارتن مخصوص به خود بسته بندی می‌شود، بنابراین چینش راحت تر صورت می‌گیرد.
  • و…

 

انواع نام‌های دیگر کارتن‌های اسباب کشی کدامند؟

کارتن‌های اسباب کشی با نام‌های زیر در صنعت کارتن سازی عرضه می‌شوند:

کارتن پستی: این نوع کارتن نیز برای بسته بندی لوازمی که نیاز به مراقبت کمتری دارند استفاده می‌شود.

کارتن زونکن: معمولا از این کارتن مقوایی برای حمل و نقل اوراق اداری، پوشه‌ها و مدارک استفاده می‌شود.

کارتن مخصوص شکستنی: برای بسته بندی وسایل شکستنی مانند کاسه، بشقاب، لیوان و… استفاده می‌شود.

کارتن موزی: کارتنی محکم و مقاوم است که معمولا برای بسته بندی کتاب، لوازم دکوری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارتن آماده: از این نوع کارتن برای بسته بندی وسایل سبک و ریزه استفاده می‌شود.

کارتن خیلی بزرگ: این نوع کارتن در سایزهای بزرگ به شکل مکعب مربع و مکعب مستطیل ارایه می‌شود و جهت بسته بندی اسباب بزرگ مانند لوازم برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سایز  یا اندازه کارتن‌های اسباب کشی چقدر است؟

کارتن‌های اسباب کشی هم متناسب با وسایلی که بسته می‌شوند در سایزهای مختلف (سایز خیلی بزرگ، سایز بزرگ، سایز متوسط، سایز کوچک) تولید می‌شوند.

سایز خیلی بزرگ و بزرگ

از ورق کارتن ۵لایه یا ۷لایه تشکیل می‌شوند و جهت وسایل حساس و بزرگ مانند لوازم برقی، لوستر، اشیای مهم و با ارزش و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز متوسط

این نوع کارتن از ورق کارتن ۳لایه یا ۵لایه تشکیل می‌شود و به‌دلیل استحکام بالا معمولا برای وسایل شکستنی مانند ظروف آشپزخانه، سرویس غذا خوری، سرویس قابلمه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز کوچک

از ورق کارتن ۳لایه تشکیل می‌شود و مناسب برای خرده وسایلی مانند: بشقاب و لیوان، ظروف چینی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که در بین همه اینها مناسب‌ترین نوع کارتن برای اسباب کشی و جابجایی کارتن‌های ۵لایه می‌باشند که از مقاومت و استحکام بالایی برای محافظت از وسایل داخل کارتن بسته بندی برخوردار هستند.

 

در پایان نیز این نکته را توجه داشته باشید که در هنگام حمل و نقل برای قرار دادن کارتن‌ها بر روی یکدیگر وزن آن‌ها از حد مجاز بیشتر نباشد که در غیر اینصورت موجب آسیب رسیدن به وسایل بسته بندی شده می‌باشد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بازدیدکنندگان عزیز قرار داده باشیم.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست