جعبه هارد باکس
آموزشی

جعبه هارد باکس چیست و انواع آن کدامند و چه کاربردهایی دارند؟

4.8/5 - (38 امتیاز)
  • 1622 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

جعبه هارد باکس چیست و انواع هارد باکس و کاربردهای آن کدام‌اند؟

امروزه استفاده از این نوع جعبه‌ها کاربردهای زیادی دارد و در اغلب موارد برای دادن یک هدیه، یا تولیدکنندگان برای شیک تر شدن و جلب توجه محصول برای مصرف کنندگان از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنند. جعبه هارد باکس را شاید در بسیاری از موارد دیده باشید اما با نام آن آشنا نبوده‌اید که ما در این مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم به توضیحات بیشتر در خصوص اینکه کارتن یا جعبه هارد باکس چیست و هم‌چنین کاربردهای آن کدامند و برخی موارد دیگر بپردازیم.

 

جعبه هارد باکس

جعبه هارد باکس همان‌طور که از نام این محصول پیداست به جعبه سخت چندلایه محکمی گفته می‌شود که ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ یا چرم با سایر تزیینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار به محصول را می‌دهد که علاوه بر زیبایی ظاهری از محصول داخل جعبه نیز محافظت بیشتری می‌کند.

جعبه‌های هاردباکس یا کارتن‌های هارد باکس از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاض ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما منتقل می‌کند.

 

مزایای جعبه‌های هارد باکس

کارتن‌ها جعبه‌های هارد باکس نیز مانند سایر انواع کارتن و جعبه دارای مزایایی هستن که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مقاومت و ماندگاری بالا نسبت به جعبه مقوایی ساده
  • محافظت بیشتر و بالاتر بردن ارزش محصول داخل بسته بندی
  • تنوع در ایجاد طرح مدرن و برجسته در تولید این محصول
  • حفظ هرچه تمام‌تر محصولاتِ برند و نام شرکت شما در نزد مشتریان
  • امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه هارد باکس
  • ظاهری ساده اما در عین حال بسیار لوکس و جذاب

 

کاربردهای جعبه هارد باکس

جعبه هارد باکس امروزه در اکثر صنایع دیده می‌شود و تقریبا می‌توان گفت این نوع از کارتن‌ها و جعبه‌ها جایِ کارتن‌ها و جعبه‌های ساده را گرفته‌اند و برخی از صنایع پر استفاده از جعبه هارد باکس عبارتند از:

شرکت‌های آرایشی و بهداشتی

این شرکت‌ها اکثرا از جعبه‌های هارد باکسی که معمولا به صورت کتابی باز و بسته می‌شوند استفاده می‌کنند. با استفاده از جعبه هارد باکس محصولات ارزشمند خود، مانند عطر و لوازم آرایشی را به فروش می‌رسانند.

صنایع الکترونیکی و لوازم جانبی

دراین صنعت اغلب از جعبه هاردباکس کشویی استفاده می‌شود و بیشتر برای محافظت در برابر عوامل تخریب کننده از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنند.

بسته بندی محصولات صادراتی

صادرکنندگان کالا باید بدانند که نوع و شکل بسته بندی در ارزش و اعتبار کالای صادراتی آنها نقش بالایی دارد بنابراین برخی تولید کنندگان صنایع غذایی برای بسته بندی محصول خود مانند زعفران، انواع آجیل و همچنین سوغاتی‌های شهرهای مختلف از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ تولید تلفن همراه

برندهای معتبر در این صنعت مانند شرکت اپل برای حفظ اصالت کالا باید آن را در بسته بندی‌های لوکس ارایه دهند که علاوه بر حفظ اصالت در حفاظت آن در برابر عومل طبیعی نیز محافظت می‌کند. در این صنعت اغلب از جعبه‌های کشویی استفاده می‌شود .

صنعت تولید مواد غذایی و خوراکی

برخی تولیدکنندگان مواد غذایی برای ماندگاری بیشتر، برندینگ محصولات و هم‌چنین استحکام بسته بندی محصولات خود از جعبه‌های هاردباکس برای بسته بندی مواد غذایی و همچنین مواد خوراکی مانند: جعبه شکلات، جعبه خرما، جعبه زعفران و… از جعبه‌های هاردباکس استفاده می‌کنند.

صنعت تولید پوشاک (دکمه سرآستین، کراوات، پاپیون و…)

به دلیل لوکس بودن و شکیل بودن بسته بندی‌های جعبه‌های هاردباکس برخی تولید کنندگان لباس از این نوع جعبه‌ها برای بسته بندی دکمه سرآستین، کروات و… استفاده می‌کنند و چه بسا این نوع بسته بندی به زیبایی هرچه تمام‌تر محصول می‌افزاید.

زیورآلات و صنایع کادویی (هدایای تبلیغاتی)

امروزه برای دادن هدیه و هم‌چنین قرار دادن زیورآلات معمولا از جعبه‌های هاردباکس تلسکوپی یا سیگاری استفاده می‌شود. این نوع بسته بندی زیبایی محصول را دو چندان می‌کند.

 

انواع جعبه هارد باکس کدام‌اند؟

در این بخش از مقاله شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم به بررسی انواع جعبه هارد باکس بپردازیم. جعبه‌های هارد باکس نیز همانند سایر انواع کارتن و جعبه در ابتدای کار از تنوع زیادی برخوردار نبودند اما با گذشت زمان و دانستن اهمیت این نوع بسته بندی متناسب با نیاز فروشندگان، تولیدکنندگان جعبه و کارتن اقدام به ساخت جعبه‌های هاردباکس در ابعاد و اشکال مختلف، مناسب با محصول داخل بسته بندی کردند، که در زیر به بررسی انواع جعبه هارد باکس خواهیم پرداخت.

جعبه هارد باکس مدل تلسکوپی

جعبه هارد باکس مدل تلسکوپی

این از جعبه‌های هارد باکس از دو قسمت جدا تشکیل شده‌اند که درون یکدیگر قرار می‌گیرند تا از محصول داخل بسته بندی محافظت کامل کنند مانند جعبه‌های تلفن همراه اپل. لازم به ذکر است از این جعبه هارد باکس در بسته بندی برخی مواد غذایی نیز استفاده می‌شود که علاوه بر محافظت از محصول در حفظ تازگی آن نیز موثر است.

کارتن هارد باکس مدل کشویی

کارتن هارد باکس مدل کشویی

جعبه هارد باکس کشویی همانند جعبه کبریت است که برروی یکدیگر بسته می‌شوند اما بدنه و در کاملا از یکدیگر جدا هستند. از این نوع جعبه برای هدیه دادن و نگهداری اشیا لوکس مانند طلا و جواهرات و… نیز استفاده می‌شود.

جعبه هارد باکس مدل سیگاری

جعبه هارد باکس مدل سیگاری

در این نوع از جعبه‌های هارد باکس درب و زیره از یکدیگر جدا نیستند و در واقع می‌توان گفت این نوع جعبه‌ها ساختاری ساده و کلاسیک دارند و از خاصیت لولایی یا آهن ربا در آنها استفاده می‌کنند.

جعبه هارد باکس مدل کتابی

جعبه هارد باکس مدل کتابی

در واقع می‌توان گفت این نوع جعبه هارد باکس تکامل یافته مدل سیگاری می‌باشد که معمولا برای بسته بندی لوازم آرایشی لوکس و وسایل الکترونیکی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت جعبه هارد باکس کدام‌اند؟

در صنعت کارتن سازی تولید هر نوع کارتن و جعبه براساس اقلام و مواد مصرفی در ساخت آن قیمت‌گذاری می‌شود و هزینه متفاوتی دارند.

قیمت تولید جعبه هارد باکس یا جعبه‌های سخت نیز براساس مواد اولیه، امکانات چاپ بکار رفته در آن، ابعاد و اندازه، نوع چاپ و دیگر موارد مشابه قیمت‌های مختلفی دارد. برای سفارش جعبه هارد باکس باید ابتدا نوع جعبه و کارتن سفارشی سازی خود را به تولید کننده اعلام کنید تا متناسب با آن قیمت نهایی تولید مشخص شود.

 

امیدواریم در این مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود توانسته باشیم اطلاعات ارزشمندی را در مورد جعبه‌های هارد باکس در اختیار شما کاربران عزیز و مشتریان گرامی قرار داده باشیم، همچنین شما مشتریان و تولید کنندگان عزیز می‌توانید برای سفارش انواع کارتن و جعبه مورد نیاز خود در اسرع وقت از هرکجای ایران عزیز که هستید با مشاوران ما بصورت کاملا رایگان تماس بگیرید و بسته بندی متناسب با محصول خود را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در کمترین زمان دریافت کنید.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست