کارتن منقسم
وبلاگ, آموزشی

کارتن منقسم چیست و انواع آن کدامند؟

5/5 - (7 امتیاز)
  • 556 بازدید
سمانه نوری ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

ما در این مقاله از شرکت کارتن‌سازی مسعود می‌خواهیم شما را با کارتن‌ منقسم، انواع و کاربردهای آن در صنعت بسته‌بندی آشنا کنیم.

 

کارتن منقسم چیست؟ انواع آن کدام اند؟

امروزه یکی از رایج‌ترین انواع بسته‌بندی، محصولات کارتن می‌باشد. همانطور که در مقاله‌های پیشین گفته شد، کارتن‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام برای بسته‌بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، که یکی از انواع این کارتن‌ها کارتن منقسم یا منقسم کارتن نام دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، از این نوع کارتن برای جدا کردن محصولات از یکدیگر در کارتن‌ها و جعبه‌های مادر استفاده می‌شود. برای مثال برای بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای و چینی از کارتن یا ورق منقسم استفاده می‌شود تا ظروف با یکدیگر برخورد نکند و دچار آسیب نشوند. حمل و جابجایی  ظروف شیشه‌ای با کارتن‌های منقسم آسان‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود، بنابراین آسیب کمتری به آن‌ها می‌رسد.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم شمارا با انواع کارتن‌های منقسم آشنا کنیم.

 

نمونه های کارتن منقسم

انواع کارتن منقسم

کارتن‌های منقسم انواع مختلفی دارند که بنا به درخواست مشتری در انواع تک‌لا، سه‌لا و پنج‌لا تولید می‌شود که در ادامه این مقاله از وبلاگ کارتن سازی مسعود به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

 کارتن منقسم تک لایه

این نوع از کارتن‌های منقسم به دلیل انعطاف‌پذیری بالا در هنگام جابجایی مانند یک ضربه‌گیر عمل می‌کنند و همچنین به دلیل  استحکام بالایی که دارند از آسیب رسیدن به محصول در هنگام حمل جلوگیری می‌کنند.

 

کارتن منقسم سه لایه

این نوع از کارتن‌ها از دو لایه مقوا که بین آنها مقوایی کنگره دار قرار داده شده است تشکیل شده‌اند بنابراین می‌توان گفت استحکام بالایی نسبت به کارتن‌های تک‌لایه دارند و در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر هستند. کارتن‌های منقسم سه‌لایه معمولا در اسباب‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کارتن منقسم پنج لایه

این نوع از کارتن‌های منقسم از ۳لایه مقوا و ۲لایه مقوا کنگره دار(فلوت) تشکیل شده‌اند و همانطور که از آن نام پیداست از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. کارتن‌های منقسم پنج لایه معمولا برای جابجایی اشیا بزرگ و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

مزایای استفاده از کارتن منقسم چیست؟

استفاده از کارتن‌های منقسم دارای مزیت‌هایی می‌باشد که مهم‌ترین مزیت‌های آن عبارتند از :

  • امکان ساخت سفارشی در ابعاد مختلف
  • جلوگیری از خط و خش و خراش افتادن روی محصولات
  • استحکام بخشیدن به بخش بیرونی بسته بندی
  • استفاده حداکثری از فضای داخلی بسته بندی
  • قابل عرضه به صورت یک ورق بزرگ و یا برش داده شده آماده مونتاژ

 

تفاوت بین کارتن منقسم و نگهدارنده چیست؟

همانطور که از نام آنها پیداست نگهدارنده برای نگهداری و محافظت از محصول بسته‌بندی شده به کار برده می‌شوند و عموما با یک سایز ثابت ساخته می‌شوند و به دلیل محکم بودن، استحکام بالایی دارند.

اما کارتن‌های منقسم برای تقسیم کردن فضای داخلی بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابل تنظیم هستند و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و می‌توان متناسب با فضای داخلی اندازه آن را تغییر داد.

 

در بسته بندی محصولات از چند منقسم می توان استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال برخی تولیدکنندگان باید گفت، بله می توان در بسته‌بندی محصولات از چند کارتن منقسم در کنار یکدیگر استفاده کرد این امر موجب می‌شود که استحکام کارتن‌های منقسم بیشتر شده و محافظت و امنیت محصول بسته‌بندی شده به حداکثر برسد.

 

نحوه سفارش کارتن منقسم

کارتن‌های منقسم زیادی به صورت آماده در سایزهای مختلف وجود دارد که در بازار عرضه می‌شود اما اگر شما تولید‌کنندگان عزیز موفق نشدید کارتن منقسم مناسب محصول بسته‌بندی خود را تهیه کنید می‌توانید با مراجعه به کارگاه‌های کارتن‌سازی، کارتن منقسم مناسب محصول خود را در سایزهای مختلف سفارش دهید که در این صورت در هزینه نیز صرفه جویی کرده‌اید، زیرا سفارش کارتن مستقیم از تولیدکننده هزینه کمتری را در بر دارد.

 

گروه کارتن سازی مسعود یکی از کارتن‌سازی های تهران است که با به کارگیری بروز‌ترین دستگاه‌ها و داشتن خط تولید ورق برای تولید انواع کارتن‌ و جعبه می‌باشد که شما می‌توانید برای سفارش انواع کارتن منقسم یا انواع دیگر کارتن‌ها و جعبه‌های متناسب با محصولات خود با ما در تماس باشید تا با به‌صرفه‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت در هرکجای ایران که هستید آن را تحویل بگیرید.

 

قیمت کارتن منقسم؟

قیمت نهایی کارتن‌های منقسم تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند: تعداد لایه، جنس کاغذ استفاده شده، رنگ کارتن و… می‌باشد که بر روی قیمت نهایی کارتن تاثیر دارد، لازم به ذکر است با حذف واسطه و سفارش مستقیم از تولید‌کننده می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

 

شما تولیدکننده عزیز می‌توانید برای گرفتن قیمت نهایی انواع کارتن‌ و جعبه‌ با مشاورین ما در گروه کارتن‌سازی مسعود در ارتباط باشید تا با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در سراسر ایران آن را دریافت کنید.

 

 

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست