کاربرد کارتن مقوایی
آموزشی

با کاربردهای کارتن مقوایی آشنا شوید!

4.7/5 - (34 امتیاز)
  • 612 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۳/۱۷

پیش‌تر راجب کارتن مقوایی و نحوه‌ی ساخت آن توضیحاتی را در اختیار شما قرار دادیم، اکنون می‌خواهیم به بررسی کاربردهای کارتن مقوایی و اینکه از کارتن مقوایی معمولا برای بسته بندی چه محصولاتی استفاده می‌گردد بپردازیم.

 

همه ما می‌دانیم که امروز صنعت کارتن سازی نقش بسیار مهمی در چاپ و بسته بندی محصولات و هم‌چنین تبلیغ محصولات دارد و بیش‌تر تولیدکنندگان و فروشگاه‌ها بخشی از سرمایه هزینه تولید محصولات خود را برای بسته بندی محصولات خود در نظر می‌گیرند تا بتوانند با چاپ و بسته بندی جذاب‌تر نظر مشتریان خود را جلب کنند.

 

یکی از کاربردهای کارتن مقوایی در بخش عرضه و تولید است. امروزه در همه فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی، پوشاک، تزیینی، خودرو و… صنعت کارتن سازی نقش بالایی دارد. در زیر به بررسی انواع کارتن‌های مقوایی در صنعت‌های مختلف می‌پردازیم:

بسته بندی محصولات غذایی: صنایع تولید مواد غذایی بیشترین ارتباط را با صنایع کارتن سازی دارند. کارتن حمل میوه، کارتن حمل مواد خوراکی مانند: بستنی، کیک، کلوچه و انواع چایی و قهوه و… از جمله کاربردهای کارتن در صنایع مواد غذایی می‌باشد.

بسته بندی وسایل تزیینی: امروزه برای بسته بندی اشیای تزئینی و همچنین جعبه‌های کادویی از کارتن مقوایی استفاده می‌شود که با توجه به نیاز و نوع محصول، کارتن مقوایی در اشکال و اندازه‌های گوناگون طراحی و در بازار عرضه می‌گردد. این کارتن‌ها اصولا با یک طراحی خاص و ذوق هنری ویژه‌ای تولید می‌گردند.

بسته بندی فست فودی: امروزه در فست فودی‌ها و ساندویچی برای انواع غذاها بسته بندی در نظر گرفته شده مانند: جعبه پیتزا، جعبه سیب‌زمینی، نگه دارنده لیوان و… می‌‌توان اشاره کرد.

بسته بندی زغال: برای جلوگیری از کثیفی و سیاهی فروشگاه‌ها امروزه عرضه زغال در کارتن مقوایی چند لایه باعث حفظ آراستگی فروشگاه و عدم ریخته شدن پودر زغال در مسیر حمل و نقل و عرضه آن می‌گردد. این روش بسته بندی مورد استقبال اکثر فروشگاه‌ها برای فروش زغال قرار گرفته است.

بسته بندی لوازم منزل: برای راحتی حمل و نقل وسایل بزرگ منزل مانند: یخچال، لباسشویی و… از کارتن‌های مقوایی بزرگ استفاده می‌گردد چرا که کارتن‌های مقوایی از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند و به همین دلیل حمل لوازم آسان‌تر می‌شود. بر روی این کارتن‌ها می‌توان متناسب با لوازم بسته بندی شده علایم و نمادهای مصرف انرژی و همچنین برند محصول را چاپ کرد.

بسته بندی وسایل خودرو: کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید و فروش قطعات خودرو این قطعات را در کارتن‌های بسته بندی قرار می‌دهند که در هنگام حمل و نقل، محصول از داخل جعبه تکان نخورد و هم‌چنین آرم و لوگو شرکت سازنده را نیز بر روی این کارتن‌ها چاپ می‌کنند.

بسته بندی اسباب بازی کودکانه: نوع دیگر کاربرد کارتن مقوایی مربوط به تولید اسباب بازی‌ها می‌باشد که این نوع کارتن مقوایی از یک ضخامت متوسط برخودار است و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌گردد. در ساخت کارتن بسته بندی برای اسباب بازی از یک لایه نایلون پلاستیکی هم استفاده می‌گردد که امکان رویت وسیله بسته بندی شده برای خریدار وجود داشته باشد.

بسته بندی پستی: یکی از پر کاربردترین نوع بسته بندی، کارتن مقوایی مربوط به بسته بندی مرسوله‌های پستی می‌باشد. این نوع کارتن مقوایی باید علاوه بر استحکام بالا، وزن کمی نیز داشته باشد تا هزینه پستی کمتری برای مشتری داشته باشد. این کارتن‌ها معمولا در ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

بسته بندی کفش: یکی دیگر از کاربردهای کارتن مقوایی استفاده در بسته بندی انواع کفش‌ها می‌باشد که در هنگام حمل آسیبی به شکل ظاهری کفش‌ها وارد نشود.

 

اگر چنانچه شما نیز برای بسته بندی محصول تولیدی خود نیاز به کارتن و یا جعبه مقوایی دارید، ما در شرکت کارتن سازی مسعود آمادگی تولید هر گونه کارتن و یا جعبه مقوایی را در تیراژهای گوناگون داریم و در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با شرکت کارتن مسعود می‌توانید با شما ۰۲۱۳۳۵۶۷۲۳۱ در تماس باشید.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست