دستگاه برش صنعت کارتن سازی
آموزشی, وبلاگ

معرفی انواع دستگاه برش در صنعت کارتن سازی

4.8/5 - (20 امتیاز)
  • 1276 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

امروزه با پیشرفت ذهن بشر در صنعت تولید و ساخت ماشین آلات، تولیدکنندگان دغدغه کمتری برای تولید محصولات خود دارند.

شاید برای شما این سوال پیش آید که برش‌های کارتن مقوایی و جعبه مقوایی در صنعت کارتن سازی چگونه و توسط چه دستگاهی صورت می‌گیرد؟ در این مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم شما را با انواع دستگاه‌های برش ورق کارتن آشنا کنیم.

 

برش کارتن و مقوا در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. دستگاه‌های متفاوتی هستند که کار برش و کات کردن ورق و کارتن انجام می‌دهند از جمله این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • دستگاه ملخی
  • دستگاه لتر پرس
  • دستگاه بوبس
  • دستگاه دایکات فکی
  • دستگاه دایکات پینگ پنگی
  • دستگاه دایکات روتاری

 

همان‌طور که در قبل گفته شد برش کارتن و مقوا دستگاه‌های متفاوتی دارند که هر کدام با توجه به کاربردشان نقشی در برش و کات کردن ورق و مقواها دارند.

 

دستگاه ملخی

دستگاه ملخی در صنعت کارتن سازی

در واقع می‌توان گفت این دستگاه یک دستگاه همه کاره در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی‌ها می‌باشد که از آن برای برش، طلاکوب، شماره، برجسته، پرفراژ و… در ابعاد کوچک استفاده می‌شود، هم‌چنین این نوع دستگاه برای برش انواع مقوا مناسب است و بزرگترین سایز ورودی آن ۲۵ در ۳۵ می‌باشد.

 

دستگاه لترپرس

دستگاه لترپرس در صنعت کارتن سازی

از این دستگاه بیشتر برای خدمات برش استفاده می‌شود اما در کنار برش، کار: طلاکوب، برجسته، شماره و در گذشته برای چاپ نیز از آن استفاده می‌شده که اکنون کاربرد آن برای چاپ کمتر است. این دستگاه بیشتر برای خدمات جنس مقوایی کاربرد دارد. این دستگاه در دو سایز ورودی ۵۰ در۷۰ (دو ورقی) که همیشه در دسترس است ولی سایز ۶۰ در ۹۰ آن (سه ورقی) خیلی کم یافت می‌شود در حال فعالیت است.

 

دستگاه بوبس

این نوع دستگاه یکی دیگر از دستگاه‌های برش می‌باشد و از جمله دستگاه‌هایی است که هم برای برش‌های کارتنی و هم مقوایی بسته به مدل آن استفاده می‌شود و از مزیت‌های آن به سرعت و دقت بالای این دستگاه می‌توان اشاره کرد. این ماشین تا سایز ۱۰۰ در ۱۴۰ را می‌تواند برش بزند.

 

دستگاه دایکات فکی

دستگاه دایکات فکی در صنعت کارتن سازی

یکی از مزیت‌هایی که این دستگاه را از سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است، سرعت و قدرت آن می‌باشد که به‌راحتی می‌تواند تا ورق‌های ۷لایه کارتنی را نیز برش دهد و همچنین از این دستگاه برای برش‌های مقوایی نیز استفاده می‌شود. دستگاه دایکات فکی در سایزهای مختلف وجود دارد که بزرگ‌ترین سایز ورودی آن ۱۱۵ در ۱۶۰ می باشد. با ایجاد تغییراتی در دستگاه از آن می‌توان برای برش، برجسته سازی و طلاکوب نیز استفاده کرد.

 

دستگاه دایکات پینگ پنگی

دستگاه دایکات پینگ پنگی در صنعت کارتن سازی

برخلاف دستگاه دایکات فکی این دستگاه قدرت و سرعت چندان بالایی ندارد و معمولا برای برش‌های کارتنی در صنعت کارتن سازی از آن استفاده می‌شود. سایز ورودی این دستگاه ۲۲۰ در ۳۰۰ می‌باشد که معمولا برای سایزهای بزرگ استفاده می‌شود.

 

دستگاه دایکات روتاری

دستگاه دایکات روتاری در صنعت کارتن سازی

از این دستگاه به علت هزینه قالب بالا برای تیراژهای بالا استفاده می‌گردد و معمولا برای برش‌های کارتنی کاربرد دارد. از جمله مزیت‌های این دستگاه در صنعت کارتن سازی می‌توان به سرعت بسیار بالای آن اشاره کرد که پس از برش دیگر نیازی به پوشال گیری ندارد همچنین سایز ورودی آن ۱۵۰ در ۲۲۰ می‌باشد.

 

شرکت کارتن سازی مسعود در سال‌های اخیردر تلاش بوده تا بتواند با بروزترین دستگاه‌های چاپ و بسته بندی نیازهای مشتریان خود را برطرف نموده و رضایت شما مشتریان گرامی جلب نماید.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست