اندازه گیری محصولات برای تولید کارتن و جعبه
آموزشی

نحوه چگونگی اندازه گیری محصولات برای تولید کارتن و جعبه

4.9/5 - (15 امتیاز)
  • 1296 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۵/۰۶

امروزه اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان برای عرضه محصولات خود در بازار و همچنین برای بالا بردن رغبت خرید بیشتر مشتریان از انواع بسته بندی استفاده می‌کنند که کارتن مقوایی و جعبه مقوایی یکی از متنوع ترین نوع بسته بندی است که تولید کنندگان و فروشندگان می‌توانند متناسب با نیاز خود جعبه یا کارتن مناسب محصول خود را به شرکت‌های کارتن سازی و جعبه سازی سفارش دهند.

اکثر تولید کنندگان، فروشندگان و شرکت‌ها این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه اندازه یا سایز مناسب کارتن خود را بدانند و یا چگونه محصول خود را باید اندازه گیری کنند تا بتوانند کارتن یا جعبه مناسب آن را سفارش دهند. ما دراین مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم نحوه چگونگی اندازه‌گیری محصول برای سفارش کارتن مقوایی یا جعبه مقوایی را توضیح دهیم.

 

چگونه ابعاد یک محصول را برای تولید کارتن یا جعبه اندازه گیری کنیم؟

بهتر است برای اینکه شما بتوانید کارتن مقوایی یا جعبه مقوایی متناسب با محصول خود را سفارش دهید باید یک نمونه از محصولی که بسته بندی خواهد شد به کارخانه کارتن سازی مورد نظر خود ارسال کنید تا آنها بتوانند در بخش طراحی با توجه به ابعاد محصول شما کارتن یا جعبه مناسب را طراحی کنند، مگر آنکه  محصولی که بسته بندی خواهد شد به صورت باز باشد مانند: ادویه جات، حبوبات، قند و… که در این صورت برای هر وزن از محصول ابعادی برای ساخت کارتن وجود دارد.

اگر خودتان نیز می‌خواهید اندازه محصول خود را به کارتن سازی مورد نظر خود اعلام کنید باید در نظر داشته باشید که فقط باید با استفاده از خط کش ابعاد بیرونی آن را اندازه بگیرید و به آنها اعلام کنید که این اندازه‌ها ابعاد داخلی کارتن را می‌سازند که شرکت‌های کارتن سازی متناسب با آن محصول مقداری فضای آزاد را در طراحی جعبه یا کارتن بسته بندی در نظر می‌گیرند. لازم به گفتن است که در هنگام تماس با شرکت کارتن سازی مورد نظر باید ذکر شود که ابعاد گفته شده سایز بیرونی محصول می‌باشد.

 

هزینه کارتن سفارشی به چه صورت محاسبه می‌شود؟

با توجه به این که طراحی اختصاصی کارتن تعرفه مشخصی ندارد بلکه هزینه آن متناسب با نوع طراحی کارتن و نوع ورق استفاده شده و… مشخص می‌شود.

باتوجه به اینکه بسته بندی محصول نقش بسزایی در رغبت خرید مصرف کنندگان آن محصول دارد بنابراین ما در گروه کارتن سازی مسعود به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای طراحی جعبه یا کارتن مناسب محصول خود آن را به کارشناسان این حوزه بسپارید.

برای مشاوره در مورد طراحی و ساخت کارتن و جعبه مورد نیاز و استفاده از ایده‌های جدید گروه کارتن سازی مسعود در خدمت شما تولیدکنندگان گرامی است.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست