• خانه
  • وبلاگ
  • آموزشی
  • کارتن میوه صادراتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و انواع آن کدامند؟
کارتن میوه صادراتی
آموزشی

کارتن میوه صادراتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و انواع آن کدامند؟

5/5 - (4 امتیاز)
  • 880 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۶/۱۲

ویژگی‌های کارتن میوه صادراتی چیست و انواع آن کدام‌اند؟

 

همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌دانند که برای حضور و پیشرفت در عرصه صادرات جهانی باید به رقابت اختصاصی با رقبای خارجی بپردازند.

بسته بندی محصولات صارداتی باید کیفیت بالا، شکل و ظاهری جذاب داشته باشند تا نظر مصرف کنندگان خارجی را به خود جلب کنند.

کارتن میوه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اگر کارتن بسته بندی از کیفیت، رنگ، جنس مطلوب و… برخوردار باشد نظر مشتری را جلب کرده و موجب فروش بیشتر خواهد شد، بنابراین می‌توان گفت انتخاب کارتن یا جعبه بسته بندی شکیل و با کیفیت، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

ما در این مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های کارتن‌ها و جعبه‌های میوه صادراتی و انواع آن آشنا کنیم.

در صنعت کارتن سازی هر بسته بندی، متناسب با محصول دارای ویژگی های مخصوص به خود می‌باشد که برخی از ویژگی‌های کارتن میوه صادراتی نیز عبارتند از:

  • کارتن میوه صادراتی برای اینکه تاثیر خود را بر جذب مشتری بگذارد باید دارای تنوع بالا در طرح، رنگ، شکل، ابعاد داشته باشد
  • معرفی بهتر از برند و نشان تجاری و ترویج محصول
  • طراحی با کیفیت و استاندارد
  • حمل آسان به دلیل زمان جابجایی طولانی مدت
  • محافظت از محصول در هنگام جابجایی از رطوبت، باران، نور، دما و عوامل شیمیایی در فصل‌های مختلف سال
  • قابلیت انبار کردن منظم و استحکام بالا
  • دید بهتر از میوه داخل بسته بندی و آسان بودن چینش میوه‌ها در جعبه یا کارتن مقوایی
  • سبک بودن وزن کارتن یا جعبه صادراتی

 

کارتن میوه صادراتی نیز متناسب با نوع میوه‌های بسته بندی دارای انواع مختلفی می‌باشد که عبارتند از:

کارتن میوه ساده

این نوع کارتن میوه از ورق ۳لایه تشکیل می‌شود و دارای برش‌های دستگیره مانند در دیواره‌ها می‌باشد و معمولا بدون چاپ و اطلاعات بوده و همچنین برای حجم انبوه میوه استفاده می‌شود. برای بالابردن استحکام و مقاومت آن از چسب و نوار استفاده می‌شود. این نوع کارتن میوه در بازار داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قیمت آن نسبت به انواع دیگر کارتن‌های میوه کمتر است.

 

کارتن میوه درب و زیره

در این نوع از کارتن میوه یا جعبه میوه لایه زیرین معمولا از کارتن ۵لایه با مقاومت بالا استفاده می‌شود و همچنین درب این نوع کارتن و جعبه میوه صادراتی از ورق کارتن ۳لایه با رویه سفید و چاپ رنگی استفاده می‌شود. کارتن درب و زیره به صورت ردیفی و شانه‌ای می‌باشد.

 

دایکاتی تمام رنگی درب دار

این نوع کارتن میوه یا جعبه میوه از انواع کارتن‌های میوه لوکس صادراتی می‌باشد که دارای ظاهری فانتزی با چاپی عالی و تمام رنگ می‌باشد همچنین از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. این نوع کارتن میوه در ابعاد کوچک و بزرگ قابل تولید می‌باشد.

 

چگونگی محاسبه قیمت کارتن میوه صادراتی و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کارتن میوه صادراتی کدامند؟

همانطور که در مقاله “قیمت کارتن چگونه و با چه فرمولی محاسبه می‌شود؟” گفته شد، قیمت کارتن متناسب با نوع ورق کارتن، چاپ کارتن و اندازه و سایز کارتن یا جعبه متفاوت می‌باشد، در واقع می‌توان گفت هرچه قیمت مواد اولیه در تولید کارتن مقوایی افزایش یابد، قیمت کارتن نیز بیشتر می‌شود برای مثال قیمت جعبه میوه صادراتی از جنس مقوایی نسبت به جعبه کارتنی متفاوت‌تر است.

 

امیدواریم در این مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود توانسته باشیم اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما کاربرات عزیز و تولید کنندگان گرامی قرار داده باشیم.

گروه کارتن سازی مسعود با بیش از چهاردهه تجربه فعالیت در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارتن‌ها و جعبه‌های بسته بندی را در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سراسر ایران عزیزمان قرار دهد.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست