جعبه بسته بندی
آموزشی

ویژگی یک کارتن مقوایی یا جعبه بسته بندی مناسب چیست؟

4.8/5 - (26 امتیاز)
  • 1201 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

یکی از عوامل مهم در فروش کالاها و محصولات، داشتن بسته بندی شکیل و مناسب می‌باشد که این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش آن محصول داشته باشد.

همه‌ی ما می‌دانیم بسته بندی محصولات نشان دهنده یک هویت تجاری آن محصول است بنابراین انتخاب یک کارتن یا جعبه بسته بندی نامناسب موجب نمایان شدن جلوه بد از برند شما و همچنین بد جلوه دادن محصول تولید شده می‌شود، بنابراین باید در انتخاب کارتن بسته بندی یا جعبه بسته بندی محصولات تولیده شده کمی دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید.

حال این سوال مطرح می‌شود که ویژگی یک کارتن مناسب بسته بندی چیست؟

ما در این مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های یک کارتن بسته بندی مناسب آشنا کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید کارتن و جعبه بسته بندی مناسب محصول خود را پیدا کنید.

معیارها و ویژگی‌های یک کارتن یا جعبه بسته بندی مناسب عبارتند از:

۱.استحکام و مقاومت بالا

یک کارتن یا جعبه بسته بندی مناسب باید دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد تا به هنگام حمل و نقل و جابجایی محصولات بسته بندی آن تغییر حالت ندهد و همچنین دفرمه نشود.

۲.ظرفیت و اندازه مناسب

یک کارتن بسته بندی مناسب باید دقیقا متناسب با وزن و اندازه محصول شما باشد یعنی اگر محصول شما ۱ کیلوگرم است ظرفیت کارتن شما نیز باید ۱ کیلوگرم باشد.

۳.استفاده از چسب با کیفیت

همان‌طور که می‌دانید برای متصل کردن لبه‌های کارتن به یکدیگر از چسب کارتن استفاده می‌شود، اگر از چسب مرغوب و با کیفیت استفاده نشود لبه‌های کارتن یا جعبه بر اثر حرارت یا رطوبت از هم جدا می‌شوند باید از چسبی استفاده شود که در مقابل رطوبت، گرما و… مقاوم باشد.

۴.معرف کالا

بسته بندی هر محصول باید معرف آن محصول باشد یعنی مصرف کننده باید با دیدن کارتن بسته بندی یا جعبه بسته بندی محصول، به‌راحتی حدس بزند که کالای بسته بندی شده چه چیزی است.

۵.به راحتی باز شود

بسته بندی محصولی که باز کردن آن دشوار باشد موجب عصبانیت مشتری می‌شود و گاهی اوقات ممکن است به محصول یا کالا بسته بندی شده آسیب برسد که این موضوع موجب می‌شود که مشتری دیگر محصولات شما را خریداری نکند.

۶.سهولت در حمل و نقل

یک کارتن مقوایی یا جعبه بسته بندی مناسب باید شرایط حمل و نقل را داشته باشد یعنی به‌راحتی بتوان آن را در خودروهای حمل و نقل چید و یا در انبار نگهداری کرد.

۷.بهداشتی و قابل بازیافت باشد

یک کارتن بسته بندی مناسب باید حس پاکیزگی و زیست محیطی را به مشتری منتقل کند. بهتر است برای بسته بندی محصولات خود از کارتن یا جعبه‌های قابل بازیافت استفاده کنید.

۸.برندینگ محصول و ترغیب به خرید

یک کارتن یا جعبه بسته بندی مناسب باید رنگی و همراه با اطلاعات کامل از شرکت سازنده، توزیع کننده، ارزش غذایی، نحوه استفاده، شرایط نگهداری و اطلاعات مختصر و مفیدی از برند و درج لوگوی شرکت باشد، همچنین نیز باید از طراحی و گرافیگ خوب برخوردار باشد تا نظر مشتری را جلب کند.

۹.سهولت در نگهداری

اگر محتوای محصول بسته بندی شما با یک بار مصرف تمام نشود باید کارتن یا جعبه بسته بندی شما به صورتی باشد که مابقی محصول در همان جعبه نگهداری شود و نیاز به ظرف دیگری نباشد.

۱۰.شرایظ نگهداری در انبار

هر کالا ممکن است مدتی در انبار کارخانه یا نزد واسطه‌های فروش بماند، باید کارتن مقوایی یا جعبه بسته بندی محصول شما با رعایت اصول بسته بندی به راحتی قابل نگهداری باشد.

 

ما دراین مقاله از وبلاگ شرکت کارتن سازی مسعود، ویژگی‌های یک کارتن یا جعبه بسته بندی مناسب را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دادیم.

همه این ویژگی‌ها به یک اندازه مهم و حائز اهمیت است. یک کارتن مقوایی یا جعبه بسته بندی می‌تواند جذابیت بصری داشته باشد، پیام برند شما را منتقل کند، اما اگر محتویات داخل بسته بندی ایمن نباشد ۱۰۰درصد به خواسته‌تان نمی‌رسید. بنابراین ما به شما مشتریان خود همیشه پیشنهاد می‌کنیم در هنگام سفارش کارتن مقوایی و جعبه مناسب محصول یا کالای خود، همه نکات اصلی را بررسی کنند تا بتواند بسته بندی مناسب را انتخاب کنند.

ما در گروه کارتن سازی مسعود با بکارگیری پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و با کیفیت‌ترین متریال‌ها آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز در سراسر ایران هستیم، برای ثبت سفارش خود و گرفتن مشاوره از کارشناسان ما بصورت رایگان، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در برگه تماس، با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست