شرایط نگهداری از کارتن و جعبه
آموزشی

شرایط نگهداری از کارتن و جعبه به چه شکلی می‌باشد؟

5/5 - (4 امتیاز)
  • 542 بازدید
فاطمه نوری ۱۴۰۲/۰۲/۰۵

صنعت کارتن سازی سالیان سال است که وجود دارد، امروزه به دلیل کاربردهای زیاد کارتن و جعبه به عنوان بهترین نوع بسته بندی برای محصولات مختلف موجب گسترش صنعت کارتن سازی گردیده است. در نگهداری از کارتن‌ها و جعبه‌ها باید برخی نکات و شرایط را جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کارتن و جعبه رعایت کرد که ما در این مقاله از شرکت کارتن سازی مسعود می‌خواهیم شرایط نگهداری از کارتن و جعبه را به شما کاربران عزیز توضیح دهیم.

 

شرایط نگهداری از کارتن و جعبه

قطعا داشتن اطلاعات کافی از شرایط نگهداری کارتن و جعبه از خراب شدن محصولات بسته بندی شده جلوگیری می‌کند، بنابراین همه تولیدکنندگان باید شرایط لازم برای نگهداری از کارتن‌ها و جعبه‌های مقوایی را داشته باشند تا موجب خرابی کارتن یا جعبه‌ها نشود.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم عوامل موثر بر خَرابی کارتن و جعبه را توضیح دهیم:

 دمای نامناسب و رطوبت

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در خراب شدن جعبه و کارتن، دمای نامناسب و رطوبت می‌باشد. می‌دانیم که مواد اولیه ساخت مقوا و کاغذ الیاف‌های چوبی می‌باشد که خاصیت جذب رطوبت دارند بنابراین کارتن‌ها و جعبه‌ها نیز قابلیت جذب رطوبت را خواهند داشت. بنابراین اگر در تولید کارتن و جعبه از مواد ضد رطوبت استفاده نشود کارتن‌ها و جعبه‌ها رطوبت را به خود جذب می‌کنند و خراب می‌شوند، بنابراین می‌توان گفت رطوبت یکی از مهم‌ترین عوامل در خرابی کارتن و جعبه مقوایی می‌باشد چرا که با جذب رطوبت لایه‌های ورق کارتن سست می‌شود.

 

نور

یکی از دیگر از عوامل موثر بر طول عُمر کارتن‌ها نور می‌باشد. لازم به گفتن است که نور به تنهایی و بدون افزایش دما بر مقوا اثر چندانی ندارد اما می‌تواند اثراتی مانند: تغییر رنگ ظاهری و سطحی، کمرنگ شدن علایم چاپی و درصورتی که از چسب برای اتصال کارتن و جعبه استفاده شود موجب کنده شدن می‌شود.

 

دما

یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی کارتن و جعبه‌ها دما می‌باشد. دمای زیاد موجب خشکی الیاف‌های ورق کارتن و جعبه می‌شود و در صورت بیش از حد بودن دما، موجب سوختن ورق کارتن، تغییر رنگ یا خمیدگی ورق یا کارتن می‌شود.

 

اسیدهای چرب

اسیدها چه ضعیف و چه قوی هر دو موجب خرابی و از بین رفتن کارتن و جعبه می‌شوند.

 

گرد و غبار

در استفاده از چسب در اتصالات کارتن و جعبه گرد و غبار موجب از بین رفتن ناحیه چسبی می‌گردد، لازم به ذکر است در صورت استفاده از منگنه در اتصالات گرد و غبار تاثیری در آن ندارد.

 

گروه کارتن سازی مسعود با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت چاپ و بسته بندی و تولید کارتن و جعبه و همچنین با داشتن تیم قوی در زمینه چاپ و طراحی و نیز بروزترین دستگاه‌ها در تولید کارتن و جعبه در تلاش است همواره مناسب‌ترین کارتن‌ها و جعبه‌ها را در انواع مختلف به تولید برساند تا پاسخگوی نیازهای شما مشتریان عزیز در عرصه چاپ و بسته بندی گردد.

شما تولید کنندگان عزیز می‌توانید با دیدن نمونه‌کارها در وبسایت کارتن سازی مسعود از نمونه جعبه و کارتن‌های بیشتری دیدن فرمایید و همچنین برای ثبت سفارش خود و گرفتن مشاوره برای انتخاب بهترین بسته بندی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط
فهرست خدمات کارتن مسعود

طراحی، چاپ و جعبه سازی، کارتن سازی و کارتن پلاست